Het kleine dorp hoog in de bergen.. - Reisverslag uit Tasmania, Australië van De Familie Dam - WaarBenJij.nu Het kleine dorp hoog in de bergen.. - Reisverslag uit Tasmania, Australië van De Familie Dam - WaarBenJij.nu

Het kleine dorp hoog in de bergen..

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg De Familie Dam

29 December 2017 | Australië, Tasmania

En vandaag in de categorie 'handige kaartjes': POATINA! Want daar gaan Anne-Paulien en opa de komende 4 weken doorbrengen. Het hele dorp is op de hoogte van het bijzondere Nederlandse bezoek. How many more sleeps? 3!

Op de kaart kun je zien waar ze gaan logeren en waar ze over 2 weken gaan logeren. Want, wij gaan verhuizen binnen Poatina. En wel 1 straat verderop... We zitten nu nog in onze tijdelijke woonst, maar op 15 januari staat de verhuizer met onze eigenste spullen op de stoep van het 'nieuwe' huis. Ach mensen, wat wij allemaal niet doen om het leven spannend te houden.

Poatina dus, een heel klein dorpje in het midden van Tasmanië. Zoals je op het kaartje kunt zien zijn het 6 straten en in totaal 73 huizen. We zitten nu nog tegenover het pompstation dus we kunnen de boel hier heel goed in de gaten houden!
Poatina is een dorp wat in de jaren 60 is gebouwd voor Hydro Tasmania, dat is de waterkracht installatie hier heel dichtbij. In de jaren 90 kwam het dorp te koop te staan, want de centrale was afgebouwd. Fusion Australia heeft het toen gekocht en is nu nog steeds de eigenaar. We hebben hier een motel/ hostel, een tea lounge, een opshop, general store en post kantoortje, pompstation, de grote community hal en een kapel. We hebben ook een heus labyrinth. En een art centre waar de lokale glasblazer zijn atelier heeft. Oh, en een tennis veld. En een golf course. Wat wil je nog meer?

Wist je dat je onderaan dit bericht naar vorige berichten kunt gaan? Er valt namelijk meer te lezen!

• 29 December 2017 - 08:50

Wies Ronda:

Een groot voordeel Anne-Paulien en opa zullen niet verdwalen in het dorp!

• 29 December 2017 - 14:57

Erna:

Love you love you love you! :)

• 30 December 2017 - 14:49

Esther:

Wat een faciliteiten voor zo'n klein dorpje, geweldig! Dus opa en Anne-Paulien gaan mee verhuizen!!!