Waar gaan ze eigenlijk heen? - Reisverslag uit Tasmania, Australië van De Familie Dam - WaarBenJij.nu Waar gaan ze eigenlijk heen? - Reisverslag uit Tasmania, Australië van De Familie Dam - WaarBenJij.nu

Waar gaan ze eigenlijk heen?

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg De Familie Dam

27 December 2017 | Australië, Tasmania

Op maandag 1 januari komen Anne-Paulien en Opa aan op het vliegveld van Hobart. Dat is hier ongeveer 180 kilometer van Poatina. En Hobart is meteen ook de hoofdstad van Tasmanië. (Kijk maar naar het kaartje wat we hebben bijgevoegd). Het eiland, wat anderhalf keer groter is dan Nederland, wordt bewoond door iets meer dan een half miljoen mensen. Met de boot is het 9 uur varen, 240 kilometer over de Bass Strait van Melbourne naar Devonport.
Wij wonen in de Central Highlands, aan de voet van de Great Western Tiers. Dit is een bergachtig gebied in het midden van het eiland. Het klimaat hier is veel milder dan op het vaste land. Het is ook erg onvoorspelbaar, zo hadden we begin december nog sneeuw op de berg, terwijl we de week daarvoor in een hittegolf zaten.
Omdat we lang in de outback hebben gewoond is het steeds een vrolijke verrassing dat alles zo dichtbij is! Voor de boodschappen gaan we naar Launceston, dat is maar 45 minuten!
Australiërs houden van afkorten en zo wordt Tasmania: Tassie.

• 28 December 2017 - 06:53

Melanie:

Hallo, wat gezellig dat er zoveel mensen meelezen! Wij vinden het leuk als je een bericht achterlaat. Alvast bedankt!

• 28 December 2017 - 10:04

Esther:

Ben benieuwd naar alle posts!

• 28 December 2017 - 14:47

Erna:

Jeeeeeeejj...plaatsvervangende voorpret!! Geniet van het weerzien straks!!
    Dikke kus

• 31 December 2017 - 19:24

Esin En Micha:

Kijk hier wordt al flink wat geschreven! Geweldig om zo mee te mogen genieten van jullie avonturen. Heel veel plezier allemaal komende maand! Dikke kus