Van platypus tot echidna - Reisverslag uit Tasmania, Australië van De Familie Dam - WaarBenJij.nu Van platypus tot echidna - Reisverslag uit Tasmania, Australië van De Familie Dam - WaarBenJij.nu

Van platypus tot echidna

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg De Familie Dam

11 Januari 2018 | Australië, Tasmania

Al heel vroeg ging de wekker in het huis vol gezelligheid.. Anne-Paulien en Richard gingen vrijwilligen bij the Chalet, het motel in Poatina. Helpen bij het ontbijt stond vanmorgen op het programma. Bij terugkomst vonden zij opa en Melanie klaar voor vertrek naar Het Evenement van de Dag: Platypus House in Beauty Point.

Onderweg eerst maar eens koffiedrinken in The Swiss Village. Door de bekende Tasmaanse Hollander Roelf Vos in het leven geroepen en een zeer schattig klein Zwitserland in Tasmanië. Dat moet je gezien hebben! Opa herkende vanalles van de ansichtkaart! De laatste stroopwafels verorberd en terug de weg op naar Jupiter en zijn vrienden.

Want Platypus House is DE plek om dit zeer bijzondere dier in levende lijve te bewonderen. Eerst een film en uitleg over de platypus en daarna een rondleiding door het verblijf. Met zijn 'snavel', zijn harige vacht en zijn giftige steekdinges (ja dames en heren het is laat, Melanie weet niet alle Nederlandse namen.. Google de platypus gerust, u zult er geen spijt van krijgen) is het echt een fascinerend beest.
En wat hadden ze daar nog meer: Echidna's! Echt waar. 3 om precies te zijn. Een soort uit de kluiten gewassen stekelvarken-achtige egels. Beide diersoorten zijn typisch Australisch en komen nergens anders op de wereld voor, ook niet in gevangenschap.

Terug zijn we langs de Tamar River gereden en hebben we speciaal voor jullie een fotoshoot gedaan. Bofferds! Tjonge jonge, wat wij al niet doen voor onze trouwe lezers...

• 11 Januari 2018 - 12:31

Wies Ronda:

Wat een avonturen!

• 11 Januari 2018 - 12:33

De Familie Dam :

Wies, wat leuk, jij bent onze trouwste fan! Dank je wel, Melanie

• 11 Januari 2018 - 20:40

Rene :

Wat een heerlijk leventje nu, echt genieten dus.
    We hebben ( op advies) van Anne Paulien onze Australie reis aangepast, we vliegen in november 2018 van Melbourne naar Tasmanië en gaan dan ongeveer 2 weken rondtrekken met een camper. Kunnen we bij jullie op bezoek komen?
    Dat lijkt ons heel erg leuk.
    Groeten Rene en Rini

• 12 Januari 2018 - 04:46

Melanie:

We zien jullie heel graag in November in Poatina! Tot dan!

• 12 Januari 2018 - 16:38

Rene:

Heel erg leuk om te komen, wij zijn erg benieuwd hoe het gaat lopen met de koeken op de markt.
    Heel veel plezier met Anne Paulien en opa.
    Groetjes Rene en Rini

• 13 Januari 2018 - 13:47

Serafien:

hoi hoi . wat beleven jullie veel . leuk hoor. En die platypus ken ik wel . Heb ik ooit gezien en daarna een knuffel van meegenomen vanuit Australie. Heel veel plezier nog samen met de avonturen en met alles
    Ik vind ook de foto's zo leuk erbij .groetjes

• 15 Januari 2018 - 21:20

Esther:

Oh dat zonnetje erbij, en zonnehoedjes. Hier de gehele dag regen:-(

• 16 Januari 2018 - 22:23

Ria:

Wat genieten jullie met z'n allen, mooi om te zien!
    Echte vakantie foto's met dat zonnige weer.
    En het stroopwafels bakken, mmmmmm
    zijn vast de lekkerste die er bestaan!
    Geniet nog lekker, groetjes Ria

• 17 Januari 2018 - 00:08

Wim, Zoon, Broer En Oom...:

Wij boffen zeker met jullie verslagen. De andere kant van de wereld, misschien toch de place to be? Het lijkt me waanzinnig relaxed daar. Weinig mensen, veel natuur...
    Genieten!

• 19 Januari 2018 - 20:45

Erna:

Wat een leukerdje, die echidna! En wat een schatjes zijn jullie. Prachtige foto van Richard en opa en wat een blije Melanie en Anne Paulien...

• 26 Januari 2018 - 11:29

Oom Wim:

Hoi Allemaal !
    Natuurlijk volgen wij jullie ervaringen.
    Koffie drinken en mooie plekken bezoeken leuke plaatjes schieten.
    Een mooie herinnering opbouwen en een fijn trefmoment.Het gaat goed met jullie.

Melanie en Richard
    Nieuwe plannen ( we blijven volgen ) veel succes !
    Groetjes van ons
    Oom Wim